Odbor organizační
Kontakty:
Mgr. Sylva Kyselová / ředitelka
- Tel:
- 25707 2735
- Fax:
- 25753 4482
- E-mail:
- schillerovas@senat.cz
Odbor organizační zabezpečuje úkoly organizační a administrativní povahy, související s jednáním Senátu a jeho orgánů. V odboru organizačním je zařazen tajemník Organizačního výboru a bezpečnostní ředitel. Součástí odboru organizačního je referát archivu a oběhu spisů, který zajišťuje provoz archivu, podatelny a spisovny. Odbor organizační spolupracuje s odborem technického zajištění na úkolech vyplývajících z krizového řízení Kanceláře Senátu.
Ředitelka odboru zprostředkovává pravidelný přenos informací z porad vedoucího Kanceláře na tajemníky výborů a tajemníky komisí.
Vnitřní členění:
Stručná charakteristika:
Odbor organizační zabezpečuje zejména následující činnosti:
- soustřeďuje podklady určené k projednání v Organizačním výboru a v Senátu a jeho orgánech, popř. senátorských klubech,
- připravuje podklady pro návrh pořadu schůzí Organizačního výboru a schůzí Senátu, prezidiální zprávy pro jejich řízení a podle pokynu ředitele odboru i další zprávy,
- připravuje organizační a technické podmínky pro projednání návrhů zákonů, mezinárodních smluv a jiných návrhů v Senátu a jeho orgánech, zajišťuje jejich tisk a rozeslání senátorům, útvarům Kanceláře Senátu a dalším určeným adresátům,
- připravuje návrh časového harmonogramu pravidelných akcí Senátu a sestavuje přehledy připravovaných schůzí Senátu, jeho orgánů, senátorských klubů a jiných akcí konaných v budově sídla Senátu,
- zabezpečuje vyhotovení usnesení přijatých Organizačním výborem a Senátem; zajišťuje vyhotovení zápisů z jejich schůzí, které předkládá k jejich ověření, odpovídá za jejich intimaci a za manipulaci s nimi, včetně jejich uložení do počítačové sítě Kanceláře Senátu a do archivu,
- vede evidenci senátních tisků, usnesení Organizačního výboru a Senátu a eviduje jejich plnění,
- vede evidenci senátorských klubů a členství senátorů v nich,
- vede evidenci výborů a komisí Senátu a členství v nich; na základě informací sekretariátů výborů a komisí vede evidenci jejich aktivit,
- zabezpečuje podmínky pro volbu orgánů a funkcionářů Senátu a volbu orgánů a funkcionářů volených Senátem podle zvláštních předpisů,
- zajišťuje uložení senátních tisků a dalších podkladů pro jednání Senátu a jeho orgánů do počítačové sítě Kanceláře Senátu,
- zajišťuje a organizuje v souvislosti s přípravou a zabezpečením schůzí Senátu (popř. jiných akcí) práci externích stenografů a písařů,
- zajišťuje vyhotovování doslovného stenografického zápisu ze schůzí Organizačního výboru, schůzí Senátu, veřejných slyšení Senátu a ze společných schůzí obou komor Parlamentu ČR,
- zajišťuje kompletaci zápisu ze schůzí Senátu prostřednictvím průběžného ukládání přediktovaných turnů do počítačové sítě Kanceláře Senátu,
- zajišťuje na základě aktuálních požadavků obsahový stenografický záznam z jednání výborů Senátu, komisí Senátu, ze seminářů a z některých dalších zvlášť důležitých vybraných akcí (zpravidla dodatečně z magnetofonové nahrávky),
- zajišťuje edici (zpracování přepisu a nezbytné redakce) záznamu ze schůzí Senátu ("Těsnopisecká zpráva ze schůze Senátu") včetně autorizace; zajišťuje její prezentaci na Internetu,
- zabezpečuje průběžný servis senátorům, který se týká jejich požadavků na editování jednotlivých projevů a diskusních příspěvků ze schůze Senátu,
- zabezpečuje distribuci senátních tisků, usnesení a dalšího parlamentního materiálu potřebného k informování senátorů i zaměstnanců Kanceláře Senátu; tyto materiály jsou k dispozici v archivu Senátu,
- zabezpečuje průběžný servis a distribuci vládních a poslaneckých materiálů potřebných k legislativní činnosti Senátu; tyto materiály jsou archivovány 2 roky,
- vypracovává na základě podkladů dodaných gesčními útvary týdenní program jednání v sídle Senátu a zajišťuje distribuci programu,
- zabezpečuje zpracování podkladových materiálů k senátním tiskům obsahujícím zapracované pozměňovací návrhy do platného textu zákonů,
- zabezpečuje provoz rozmnožovny včetně dodávek spotřebního materiálu.
Referát archivu a oběhu spisů (více viz Archiv Senátu)
Stručná charakteristika:
Referát archivu a oběhu spisů zejména:
- ve spolupráci s útvary Kanceláře Senátu zpracovává podklady, na jejichž základě stanoví vedoucí Kanceláře Senátu služby při schůzích Senátu,
- organizačně zabezpečuje sčítání hlasů na schůzi Senátu skrutátory, dojde-li k poruše hlasovacího zařízení nebo hlasuje-li se jinak než hlasovacím zařízením,
- vede pomocnou dokumentaci schůzí Senátu a podílí se na výkonu služby během schůzí Senátu,
- zajišťuje ve smyslu zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů (ve znění pozdějších zákonů) odbornou archivní péči o dokumenty vzniklé z činnosti Senátu a Kanceláře Senátu a o dokumenty došlé do Senátu a Kanceláře Senátu,
- vypracovává interní spisové normy - spisový řád a spisový a skartační plán,
- podílí se na dohledu nad oběhem písemností a dohlíží na předarchivní péči o archiválie ve všech orgánech Senátu a útvarech Kanceláře Senátu,
- provádí výběr dokumentů s trvalou hodnotou a přejímá archiválie k trvalému uložení; přímo přejímá (v rámci mimoskartačního řízení) materiály ze schůzí Senátu, schůzí výborů, podvýborů a komisí, z veřejných slyšení Senátu; ostatní archiválie přejímá po uplynutí skartačních lhůt z centrální spisovny a z ostatních útvarových spisoven; ukládá a zpracovává v uzamčených prostorách archiválie, které jsou součástí Národního archivního dědictví České republiky, a k nimž mají přístup a manipulují s nimi pouze zaměstnanci pověření archivní činností. Uložení archiválií musí vyhovovat podmínkám uvedeným v zákoně č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě,
- spolupracuje s odborem informačních technologií,
- zpracovává archivní fondy,
- předkládá archiválie senátorům a jejich asistentům, zaměstnancům KS, pracovníkům státních orgánů a badatelské veřejnosti v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a zákonem č. 107/1999 Sb. o jednacím řádu Senátu v platném znění,
- pořizuje zajišťovací a studijní reprodukce archiválií,
- plní archivní úkoly vyplývající ze zákona o archivnictví,
- podílí se na odborných vědeckých úkolech českého archivnictví zadávaných především Archivní správou Ministerstva vnitra ČR,
- zabezpečuje spisovou službu Kanceláře Senátu, vede centrální evidenci písemností a centrální spisovnu a organizuje manipulaci s písemnostmi až do jejich uložení v archivu,
- zabezpečuje manipulaci se spisy obsahujícími utajované informace podle zvláštních předpisů,
- ve spolupráci s odborem informačních technologií zajišťuje metodické vedení centrální evidence písemností a evidence na spisových uzlech a zabezpečuje zapracování nových pracovníků pověřených spisovou agendou na útvarech,
- zabezpečuje příjem pošty, její rozdělení na jednotlivé útvary Kanceláře Senátu, sekretariáty orgánů Senátu a jednotlivé senátory, její primární evidenci v elektronické databázi; zabezpečuje odesílání pošty ven z Kanceláře Senátu a evidenci odesílané pošty v elektronické databázi,
- v souladu se spisovým řádem a spisovým a skartačním rejstříkem provádí skartační řízení,
- podílí se na distribuci senátních tisků, usnesení a dalšího parlamentního materiálu potřebného k informování senátorů i zaměstnanců Kanceláře Senátu; tyto materiály jsou k dispozici v Archivu Senátu Parlamentu České republiky,
- podílí se na zpracovávání podkladových materiálů k senátním tiskům obsahujícím zapracované pozměňovací návrhy do platného textu zákonů.