Odbor organizační
Kontakty:
Mgr. Sylva Kyselová / ředitelka
- Tel:
- 257 072 735
- E-mail:
- schillerovas@senat.cz
Odbor organizační zabezpečuje úkoly organizační a administrativní povahy, související s jednáním Senátu a jeho orgánů. V odboru organizačním je zařazen tajemník Organizačního výboru a bezpečnostní ředitel. Součástí odboru organizačního je referát archivu a oběhu spisů, který zajišťuje provoz archivu, podatelny a spisovny. Součástí Organizačního odboru je také Reprografické středisko. Odbor organizační spolupracuje s Odborem technického zajištění na úkolech vyplývajících z krizového řízení Kanceláře Senátu.
Ředitelka odboru zprostředkovává pravidelný přenos informací z porad vedoucího Kanceláře na tajemníky výborů a tajemníky komisí.
Vnitřní členění:
Stručná charakteristika:
Odbor organizační zabezpečuje zejména následující činnosti:
- soustřeďuje podklady určené k projednání v Organizačním výboru a v Senátu, jeho orgánech, popř. senátorských klubech;
- připravuje podklady pro návrh pořadu schůzí Organizačního výboru a schůzí Senátu, prezidiální zprávy pro jejich řízení a podle pokynu ředitele odboru i další zprávy;
- připravuje organizační a technické podmínky pro projednání návrhů zákonů, mezinárodních smluv a jiných návrhů v Senátu a jeho orgánech, zajišťuje jejich tisk a rozeslání senátorům, organizačním útvarům Kanceláře Senátu vč. tiskového tajemníka pro účely medializace činnosti Senátu a dalším určeným adresátům;
- připravuje návrh časového harmonogramu pravidelných akcí Senátu a sestavuje přehledy připravovaných schůzí Senátu, jeho orgánů, senátorských klubů a jiných akcí konaných v budově sídla Senátu;
- zabezpečuje vyhotovení usnesení přijatých Organizačním výborem a Senátem; zajišťuje vyhotovení zápisů z jejich schůzí, které předkládá k jejich ověření, odpovídá za jejich intimaci a za manipulaci s nimi, včetně jejich uložení do počítačové sítě Kanceláře Senátu, zveřejnění na webových stránkách Senátu v případě usnesení Senátu, a uložení do archivu;
- vede evidenci senátních tisků, usnesení Organizačního výboru a Senátu a eviduje jejich plnění;
- vede evidenci senátorských klubů a členství senátorů v nich, zadává jejich aktualizaci Odboru informačních technologií;
- vede evidenci výborů a komisí Senátu a členství v nich; na základě informací sekretariátů výborů a komisí vede evidenci jejich aktivit, zadává jejich aktualizaci Odboru informačních technologií;
- zabezpečuje podmínky pro volbu orgánů a funkcionářů Senátu a volbu orgánů a funkcionářů volených Senátem podle zvláštních předpisů;
- zajišťuje uložení senátních tisků a dalších podkladů pro jednání Senátu a jeho orgánů do publikačního a evidenčního systému Kanceláře Senátu;
- zajišťuje a organizuje v souvislosti s přípravou a zabezpečením schůzí Senátu (popř. jiných akcí) práci externích stenografů a písařů;
- zajišťuje vyhotovování doslovného stenografického zápisu ze schůzí Organizačního výboru, schůzí Senátu, veřejných slyšení Senátu a ze společných schůzí obou komor Parlamentu;
- zajišťuje kompletaci zápisu ze schůzí Senátu prostřednictvím průběžného ukládání turnů prostřednictvím publikačního a evidenčního systému Kanceláře Senátu;
- zajišťuje na základě aktuálních požadavků obsahový stenografický záznam z jednání výborů Senátu, komisí Senátu, ze seminářů a z některých dalších zvlášť důležitých vybraných akcí (zpravidla dodatečně z nahrávky);
- zajišťuje edici (zpracování přepisu a nezbytné redakce) záznamu ze schůzí Senátu („Těsnopisecká zpráva ze schůze Senátu“) včetně autorizace; zajišťuje její prezentaci na Internetu;
- zabezpečuje průběžný servis senátorům, který se týká jejich požadavků na editování jednotlivých projevů a diskusních příspěvků ze schůze Senátu;
- zabezpečuje distribuci senátních tisků, usnesení a dalšího parlamentního materiálu potřebného k informování senátorů i zaměstnanců Kanceláře Senátu; tyto materiály jsou k dispozici v archivu Senátu;
- vypracovává na základě podkladů dodaných gesčními útvary týdenní program jednání v sídle Senátu a zajišťuje distribuci programu;
- zabezpečuje zpracování podkladových materiálů k senátním tiskům obsahujícím zapracované pozměňovací návrhy do platného textu zákonů;
- zabezpečuje provoz Reprografického střediska. Reprografické středisko vyhotovuje a podílí se na distribuci senátních tisků, usnesení a dalšího parlamentního materiálu potřebného k informování senátorů, zaměstnanců Kanceláře Senátu i veřejnosti. Plní požadavky ostatních organizačních útvarů Kanceláře Senátu.
Referát archivu a oběhu spisů (více viz Archiv Senátu)
Stručná charakteristika:
Referát archivu a oběhu spisů zejména:
- ve spolupráci s organizačními útvary Kanceláře Senátu zpracovává podklady, na jejichž základě stanoví vedoucí Kanceláře Senátu služby při schůzích a veřejných slyšeních Senátu;
- organizačně zabezpečuje sčítání hlasů na schůzi Senátu skrutátory, dojde-li k poruše hlasovacího zařízení nebo hlasuje-li se jinak než hlasovacím zařízením;
- vede pomocnou dokumentaci schůzí Senátu a podílí se na výkonu služby během schůzí a veřejných slyšeních Senátu;
- zajišťuje ve smyslu zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů odbornou archivní péči o dokumenty vzniklé z činnosti Senátu a Kanceláře Senátu a o dokumenty došlé do Senátu a Kanceláře Senátu;
- podílí se na dohledu nad oběhem písemností a dohlíží na předarchivní péči o archiválie ve všech orgánech Senátu a organizačních útvarech Kanceláře Senátu;
- přejímá archiválie k trvalému uložení; přímo přejímá (v režimu A ihned) materiály ze schůzí Senátu, schůzí výborů, podvýborů a komisí, z veřejných slyšení Senátu; ostatní archiválie přejímá po uplynutí skartačních lhůt z ústřední spisovny a z ostatních útvarových spisoven; ukládá a zpracovává v uzamčených prostorách archiválie, které jsou součástí Národního archivního dědictví České republiky, a k nimž mají přístup a nakládají s nimi pouze zaměstnanci pověření archivní činností. (Uložení archiválií musí vyhovovat podmínkám uvedeným v zákoně č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě);
- spolupracuje s Odborem informačních technologií a navrhuje převzetí konkrétních typů dokumentů na technických nosičích dat do archivní péče;
- zpracovává archivní fondy a vytváří k nim archivní pomůcky;
- předkládá archiválie senátorům a jejich asistentům, zaměstnancům KS, pracovníkům státních orgánů a badatelské veřejnosti v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a zákonem o jednacím řádu Senátu;
- pořizuje zajišťovací a studijní reprodukce archiválií;
- plní archivní úkoly vyplývající ze zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě;
- podílí se na odborných vědeckých úkolech českého archivnictví zadávaných především Archivní správou Ministerstva vnitra;
- zabezpečuje komplexní odbornou správu spisové služby Kanceláře Senátu, vytváří spisový řád, metodicky řídí činnost spisové služby v organizačních útvarech KS, zabezpečuje zapracování nových pracovníků pověřených spisovou agendou na organizačních útvarech, vede centrální evidenci písemností a centrální spisovnu zahrnující příjem dokumentů, evidenci, rozdělování, oběh, vyřizování, vyhotovování, podepisování, odesílání, přebírání dokumentů z organizačních útvarů KS a ukládání dokumentů do centrální spisovny, spisových uzlů, příručních registratur, samostatných spisoven. Zabezpečuje vyřazování spisů ve skartačním řízení a v souladu se skartačním řádem se podílí na skartačním řízení (vypracovává skartační návrh) a to včetně kontroly těchto činností. Spisy, které prošly skartačním řízením, předává do archivu;
- spolupracuje s Odborem informačních technologií na zajištění správy uživatelských dat, doporučuje softwarové nástroje k zajištění činnosti odboru (např. CzechPoint, datové schránky atp.);
- zajišťuje distribuci TIC z ministerstva zahraničních věcí;
- zabezpečuje manipulaci se spisy obsahujícími utajované informace, přijímá, odesílá a v samostatném jednacím protokolu eviduje dokumenty, které jsou označeny příslušným stupněm utajení ve smyslu zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, předává je určeným osobám, sleduje a kontroluje jejich oběh, zabezpečuje jejich uložení, případné odtajnění a zajišťuje ve spolupráci s archivem skartační řízení podle zvláštních předpisů;
- zabezpečuje příjem pošty, její rozdělení na jednotlivé organizační útvary Kanceláře Senátu, sekretariáty orgánů Senátu a jednotlivé senátory, její primární evidenci v elektronické databázi; zabezpečuje odesílání pošty ven z Kanceláře Senátu a evidenci odesílané pošty v elektronické databázi, zajišťuje příjem a odeslání datových zpráv a elektronické podatelny, distribuce senátních tisků.